vrijdag 29 juni 2012

Step to Moove; met een dubbele 00?

Een aantal klanten hebben ons gevraagd waarom de woorden "Step to Moove" op de shirts. Het woord Moove is dat wel goed geschreven? 

Zoals je al door had, klopt het niet helemaal want het is of I move (als werkwoord) of moove (de beweging op zich). Achter dit "taalfoutje" liggen een aantal bewuste gedachten:

- een van onze doelen met het shirt is bewustwording bij de koper/drager van het shirt. Enerzijds mbt het goede doel dat we steunen: SteppenTegenKanker. Anderzijds mbt het feit dat er kleding te koop is, waarvan we met een gerust geweten kunnen zeggen, dat deze op een verantwoorde wijze is produceerd (100% biologisch en fair trade), puur een eerlijk! 

- onze sponsor actie heeft als doel om ook op lange termijn de mensen in beweging te houden (en niet alleen te krijgen), dus niet een snelle move..., maar een wat langzamere mooooove die hopelijk langer effectief is.

Het gaat ons dus zowel om de mensen te bewegen (to move) als ze in beweging (moove) te houden.

We hadden ook mensen om een geldelijke donatie kunnen vragen, maar wij willen de donateurs er ook direct iets moois en waardevols voor teruggeven. In een tijd, waarin we elke dag worden overvallen door goede doelen, die we wel of niet willen en kunnen ondersteunen, doen we het op deze manier net iets anders.

Wil je toch een geldelijke donatie geven? dat mag uiteraard.



woensdag 27 juni 2012

RTV9; Stichting DARA, Step to Moove en RE- 5 clothing

Op 27 juni waren Hein Voss en Robert van Wanrooij te gast in het programma Rondom7 bij de lokale omroep RTV9.
In dit bijzonder leuke, open interview, afgenomen door de welbekende IJsselsteiner Ton Kwakkel kreeg Hein de gelegenheid om van alles te vertellen over zijn bedrijf H3p-Motives met het kledingmerk RE-5.

Voornamelijk  was het informatie voor de luisteraar over het productieland Inda, de onbekendheid over de biologische katoen en de eerlijke prijzen met het Fairtrade label.

Bovendien  heeft Hein kunnen vertellen over de stichting DARA, (wat RE-5 ook sponsort) een bijzonder project om een weeshuis in Cambodja te ondersteunen met de meest essentiële zaken als voeding, gezondheidszorg en onderwijs. José zijn echtgenote en Tirza de oudste dochter gaan deze zomer wederom een aantal weken als vrijwilligers er naar toe.  Er is nog veel te doen en ieder klein beetje aan sponsor geld is welkom. Natuurlijk werd de website genoemd. http://www.dara-europe.org/
Steppen tegen Kanker logo
Robert kreeg de kans om wat te vertellen over onze actie om voor Steppen tegen Kanker geld in te zamelen en op 25 Augustus ons fysiek te gaan inspannen om de Alp te beklimmen.
Een bijzonder uurtje….

donderdag 14 juni 2012

Frisse dag, warm gevoel.

Door het wat gure weer waren er afgelopen zaterdag 9 juni 2012 misschien niet zoveel mensen aan het winkelen in IJsselstein, maar wat een leuke, spontane reacties!
Rond 11 uur is het T-shirt aan de burgervader van IJsselstein overhandigd en hierdoor het officiele startschot voor de verkoop in de stad.

Het was een zeer geslaagde dag, mede door de initiatief nemer Robert van Wanrooij (http://www.i-moove.nl/ ) en door de inzet van ons hele gezin. De dochters hebben het publiek laten kennis maken met de T-shirts en het sweatshirt. David als freerunner heeft met zijn halsbrekende toeren meegedaan om aandacht te trekken.

De meeste mensen namen even de moeite om te luisteren naar het verhaal van de uitdaging Steppen Tegen Kanker en waren enthousiast voor deze actie. Meer T-shirts verkocht dan gedacht en daarnaast veel donaties voor dit goede doel in de bestemde doos.
Hein Voss heeft op deze unieke dag besloten om zelf ook de uitdaging aan te gaan en op 25 augustus mee te steppen, de Alpe dHuez.


Hopelijk krijgt deze actie nog een groot vervolg, en voor nu:
Iedereen, ook Richard de Bruin van allesvanijsselstein.nl die vele foto's gemaakt heeft van harte bedankt!



donderdag 7 juni 2012

IJsselsteiners zaterdag 9 juni actief ; SteppenTegenKanker T-shirt

Zaterdag 9 juni wordt een bijzondere dag in IJsselstein. De officiële lancering van STEP TO MOOVE T-shirts zal plaats vinden in de binnenstad en in het Brandspuithuisje. 

Dit is een initiatief van twee IJsselsteiners, Robert van Wanrooij (als deelnemer aan SteppenTegenKanker) en Hein Voss van RE-5 clothing. 




Symbolisch zal het eerste T-shirt overhandigd worden, aan wie onthullen we nu nog niet! Hierna klinkt het officiële startschot voor de promotie en verkoop.  

Dit evenement zal de aandacht trekken door de prachtige oranje Fiat 126 van Robert.
Samen met Hein zullen zij, vanuit de kofferbak die aan de voorkant van de auto zit, het T-shirt aan je laten zien en wellicht verkopen.
Van ieder verkocht T-shirt gaat er een bedrag naar de stichting SteppenTegenKanker. Hoe meer T-shirts en sweatshirts er verkocht worden, des te hoger zal de opbrengst voor het goede doel worden. 

In de winkelstraat en/of bij het Fulco zullen op diverse tijden korte demonstraties gegeven worden door Parkourders. Voor deze jonge sporters draait het om bewegen en beweging. Zij zullen een obstakel niet uit de weg gaan en zien het als een uitdaging!

Wil je graag een T-shirt passen dan ben je van harte welkom in het Brandspuithuisje (IJsselstraat 2) Vanaf  10.00 uur staat de koffie/thee klaar!
Bovendien kun je hier de bedrukte biologische katoenen T-shirts STEP TO MOOVE ook in kindermaten bestellen.


StM_Emma_kl.jpg  StM_Vince_kl.jpg StM_Stephan_kl.jpg

imoove imoove
04 jun 2012

SteppenTegenKanker is een initiatief om al steppend aandacht te vragen en donaties te werven voor onderzoek naar hersentumoren. Een viertal steppers uit IJsselstein hebben zich voorgenomen om 25 Augustus de Alpe d'Huez niet fietsend, maar steppend te bedwingen.
Naast trainen, trainen en nog eens trainen proberen ze op allerlei manieren leuke acties te starten om donateurs te werven. Eén van die initiatieven is step-to-moove, een fris, vrolijk ontworpen T-shirt met een boodschap.
Robert van Wanrooij, één van de vier deelnemers uit IJsselstein aan SteppenTegenKanker vertelt: "Ik wilde niet alleen direct om geld vragen voor dit fantastische doel, maar de mensen die het initiatief wilden ondersteunen er ook iets waardevols voor teruggeven".
In samenwerking met Hein Voss van RE-5 kleding uit IJsselstein (een nog onbekend kledingmerk met uitsluitend eerlijke en duurzame kleding) werd er in het kader van de sponsoractiviteit een geweldig T-shirt ontworpen.
Een T-shirt met een boodschap. "STEP TO MOOVE staat voor: steppen om te bewegen, maar betekent voor mij ook dat er telkens een (eerste) stap nodig is om vooruit te komen, in actie te komen".